Kopje algemeen ontwikkeling
- vertaling voor residentieel Bascule
- vertaling voor LVB Banjaard
In de residentiële zorg is geweldloos verzet een manier in het omgaan met onacceptabel gedrag van cliënten. In 2007 heeft de Bascule als eerste een vertaling gemaakt van de methodiek voor teams in de residentiële setting. Het is een methode die teams en organisaties helpt in het sterker maken van de teams, de onmacht te verkleinen die kan worden ervaren in complexe situaties en waarbij samenwerking met het netwerk (ouders) centraal staan. Inmiddels zijn er veel instellingen die deze methodiek hebben omarmt en actief bezig zijn zich op een geweldloze manier te verzetten en een constructieve strijd voeren met als doel vermindering van onacceptabel gedrag door de verbinding met de cliënten en hun systeem te versterken
De van oorsprong ambulante versie van Geweldloos Verzet is in 2009 door een werkgroep bij de Bascule, een kinder- en jeugdpsychiatrie voor gebruik in de residentiele setting vertaald [4]. Deze vertaling kent enerzijds een vernieuwde training gericht aan de professionals verbonden aan de groepen (groepsleiding, gedragswetenschappers, psychiaters) en anderzijds een aanpassing van de interventies.
Banjaard
In 2009 heeft De Banjaard, geleid door de kinder- en jeugdpsychiater Corine van Vliet, een aanpassing van de reguliere methode Geweldloos Verzet ontwikkeld voor ambulante behandeling van jeugdigen met LVB [3]. Naast praktische aanvullingen van de methodiek, heeft De Banjaard een zeer intensieve behandelmodule ontwikkeld, waarbij ouders extra hulp en ondersteuning wordt geboden door wekelijkse oudertraining, dagelijkse belafspraken, wekelijkse huisbezoeken en extra uitleg aan de jongeren zelf.
Ieder succesvol product is het resultaat van hard werk, en dat geldt voor elke bedrijfstak. Intuïtie alleen is niet genoeg om een geliefd product te creëren dat mensen zullen gebruiken. U moet ook research doen, nadenken, plannen, uzelf onderscheiden, enzovoort. Schrijf een stukje over de uitdagingen die u tegenkwam bij het ontwerpen van dit product en wat u en uw team hebben gedaan om deze uitdagingen te overwinnen.
Vertel potentiële klanten waarom ze in dit product moeten investeren. Beschrijf de unieke eigenschappen van het product en de voordelen ten opzichte van andere producten. Zorg ervoor dat potentiële klanten vertrouwen krijgen om hun geld in het product te steken. Gaat het een leven lang mee? Is het gezonder dan andere producten? Misschien is het uniek en handgemaakt? U mag best een beetje opscheppen!